Saturday, January 22, 2011

PuAs

sejak 3minggu ni,selepas melangkah keluar dari kelas, satu perasaan puas dpt sy rasai..KEPUASAN MENGAJAR, KEPUASAN MENDIDIK, KEPUASAN MENYAMPAIKAN ILMU..sy akui bila sy dapat menyampaikan konten pembelajaran dengan baik dan pelajar memahami konten pembelajaran pada hari itu, sy dapat melangkah kaki meninggalkan kelas dengan 1 rasa kepuasan yang tak terhingga.. dan rasa kepuasan tu membuatkan sy lebey bersemngat untuk kembali ke kelas tersebut tuk meneruskan pengajaran seterusnya.

tahun ni merupakan tahun kedua sy menjadi cikgu. bermakna tahun ni da dapat pengalaman dari tahun lepas. pengalaman di dalam kelas pada tahun lepas banyak membantu sy menyusun strategi tuk mengajar taun ni..lau tahun lepas ada je student ata buku lambat la, tak wat keje la, tak siap keje la, tapi tahun ni diperbaiki dengan sistem denda..sape tak ata buku ontime, tak siap keje, denda nyer KATAK OR ITIK JADIAN..walaupun sy tahu denda mendenda ni dah tak leh dah, nk jentik pun dh tak leh, tp peduli ape kn..selagi diorg mematuhi myrules, selagi tu la tak kan ada katak or itik jadian..

bila rules dh dipatuhi, p&p ada komunikasi 2 hala, ada masa belajar, ada masa bergurau, ada masa ketawa, ada masa homework, so xde masalah bagi sy tuk menguruskan p&p..hopefully sy akan jd cikgu yg lebey baik dari sehari ke sehari and ke hari yg akan mendatang, I`Allah...




0 comments:

Post a Comment

memang best butik neh..

Butik Edast

counter

promo lg

promo

promo best,,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...