Sunday, August 21, 2011

belanja + nafsu = pembaziran

td dah update psl rezeki murah, ok, skng nk update plak psl pembaziran...tak dpt dinafikan, bulan pose ni, byk sgt pebelanjaan yg telah dilakukan oleh pengunjung bazar..(tul x, sy tak tipu kn?)

kalau u all g bazar bwk rm5 dpt beli ape? cuba senarai tengok?mesti dpt beli air dan kuih muih je kn..kalau u all g bazar bwk duit bebyk, mesti lebih dr kuih dan air yg korang akan dpt belikn..
tp, sape tahan kn, lau g bazar g beli air ngan kuih je...sy sendiri mengaku, lau sy ke bazar, lebih dr air dan kuih yg sy akan beli...atleast murtabak...tu pon da bape hinggitkn..bukan nk bermaksud berkira soal mkn or kedekut cuma, di sini sy ingin berbicara psl belanja+nafsu = pembaziran..

kalau ke bazar, semua benda nk belikn...beli tu, beli ini, kekadang smpai penuh 10 jari ngan beg plastik, air je dah 2,3 jenis, kuih je da berjenis2...mee goreng, ns goreng, tah apa2 tah lg dibelinya..tp bila tiba waktu berbuka, xabis mkn..adoiii...dah membazirkn..

so kalau ke bazar, beringat la..target nk beli apa je, pastu bwk duit cukup2 je..kang bwk bebyk, abis 1 bazar tu dibelinya...tu namanya belanja ikut nafsu...so, belanja berpada-pada..semoga tiada pembaziran berlaku dan lebih mendapat keberkatan dari Nya...I`Allah...

kuih-muih yg pelbagai..pilih yg tul2 nk mkn je..kang beli semua jenuh plak nk abiskn..hehehe
pict from google search..






0 comments:

Post a Comment

memang best butik neh..

Butik Edast

counter

promo lg

promo

promo best,,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...