Thursday, December 1, 2011

dasar tak sayang masa depan

tajuk entry cam nak cari gaduh je kn..huh..actually sy tersangat geram dengan karenah pelajar yg lewat datang exam..kalau dulu sebelum exam, karenah lewat datang sekolah..igt bila exam besar cam spm ni, xde la yang buat perangai, almaklum je la exam besar, penentu masa depan..tp rupanya sama je tak pernah berubah...

hari ini giliran saya untuk bertugas mencatat kehadiran pelajar spm...tuk pagi ni, pelajar spm akan menduduki paper perdagangan kertas 1 dan 2. petang pulak paper seni..sy ditugaskan tuk mencatat kehadiran disebelah pagi..maka saya ke sekolah tuk menjalankan tngjwb yg tlh diamanahkan.

smpai di sekolah terus ke pjbt tuk ambil buku laporan bertugas spm...terus ke dewan..kedua-dua pusat tiada masalah..cuma calon tumpang je sorang xdtg dan calon sekolah ada sorg xdtg..tp pelajar tu mmg dr awal exam lg xnk dtg dan xnak ambil exam...(ni lg sorg, xsayang masa depan)..peperiksaan berjln lancar smpai la abis masa...ada pelajar yg kuar awal...dasar hebat giler menjawab paper objektif ibarat menembak musuh dgn mesingun..xpon ibarat membaling dadu dam ular...jap je jwb, pastu keluar dewan, betul salah, wallahualam..

pastu habis paper 1, rehat sekejap dan kemudian mula paper 2 pulak...kalau td masa paper 1, ada jgk calon yg lwt tp xde la lewat sgt tapi paper 2 ni mmg menempah masalah sungguh 2 orang calon ni boleh lewat smpai sejam...aisshhhhh...tengok muka sorang2..laju je tangan ni nak cepuk dahi sorang2...geram pulak rasa...jadual dah diberi sorang satu, tapi taruk mana buang mana pon xtau la...bila tnya nape lewat bagi alasan xmunasabah...ni la namanya dasar tak sayang masa depan...sejam lewat dan tinggal lagi sejam je tuk jawab paper 2..xtau la ape yg akan ditulis dalam ketas jawapan tu nati...

xtau dan tak paham sungguh la bebudak ni..tak tau diorg ni pikir apa...tah ade ke tidak pikir masa depan dlm kepala diorang ni...zaman sekarang bukan macam zaman dulu..kalau zaman dulu kerja yang cari kita zaman sekarang kita yg kena bersaing tuk dptkan kerja...bila la diorg ni nak insaf agaknya kn...

0 comments:

Post a Comment

memang best butik neh..

Butik Edast

counter

promo lg

promo

promo best,,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...