sorry....

semalam saya dah buat salah..bertindak melulu je tanpa bertanya terlebih dahulu..perasan diri betul la kn...bila tingat balik, rasa bersalah sgt2...sy sepatutnya bertanya terlebih dahulu sekiranya ragu-ragu terhadap something. semalam bila saya telah bertindak melulu tanpa memikirkan orang lain juga punya ati dan perasaan, maka kesannya ialah saya telah melukakan hati dan perasaan orang lain..bila dah jadi perkara sedemikian, mula la ati tak senang...saya mintak maap..saya xbermaksud sedemikian..cuma kerana terlalu pentingkan perasaan sendiri sehingga melupakan orang lain juga punya ati dan perasaan...lg sekali, saya minta maap...

pape pon sy telah belajar sesuatu semalam,

  • jangan suka berpikir buruk dan berprasangka buruk terhadap orang lain...xbaik, Allah marah...
  • jangan bertindak melulu tanpa bertanya dan periksa terlebih dahulu..xsemestinya apa yang difikirkan benar seperti yang disangka
  • jangan pentingkan perasaan sendiri...orang lain juga punya perasaan seperti anda ye cik wanna...
lepas ni jangan ulangi kesilapan ni yer cik wanna...


Comments

Popular posts from this blog

peribahasa hari ini : bagai melepas anjing yg tersepit

mmg nk kena la awak ni

cikgu ayu da jd mama..congrates dear