Saturday, February 4, 2012

bermuka-muka

apa itu bermuka-muka?bermuka-muka tu ialah satu sikap buruk di mana, orang yang memiliki sikap bermuka-muka ni, di depan kita pijak semut pon xmati, tapi belakang kita bapak gajah pon dipijak boleh mati...orang bermuka-muka ni selalunya depan kita kemain manis lagi bercakap dan bila depan kita die cakap len, belakang kita plak die cakap len...depan kita kutuk orang len, belakang kita, kutuk plak kita kat orang len...

bahaya berkawan ngan orang macam ni. orang macam ni kita harus elakkan dari terus berkawan dengannya tapi kalau xde sape nk kawan ngan die, sape plak nk betulkan die kan...kekadang terfikir jugak kenapa ada manusia macam ni? kenapa mesti ada sikap dan perangai bermuka-muka ni dalam diri orang yang suka bermuka-muka ni? bila difikirkan semula, bila wujudnya orang yang suka bermuka-muka ni, secara tak langsung kedamaian dan ketenteraman manusia yang tercipta akan terhakis dan akhirnya tercetuslah permusuhan dan pergaduhan.

untuk apa memiliki sikap bermuka-muka? bila difikirkan semula, xde faedah pon bersikap bermuka-muka ni...dapat dosa lagi duk ada la kn..hanya mencetuskan pergaduhan dan permusuhan sesama manusia saje. jadi di sini saya ingin menyeru kepada sesiapa yang ada memiliki sikap dan perangai yang suka bermuka-muka ni,sila buang perangai dan sikap tu jauh-jauh...tak baik bermuka-muka ni, tiada keuntungan sikit pon yang akan anda perolehi dengan sikap ni, tetapi hanya dosa yg berbakul-bakul kerana mencetuskan pergaduhan dan permusuhan sesama manusia...sekian, tu saja entry kali ni..

2 comments:

Ezzy said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

sbnrnya kdg2 kt tpksa bmuka2 nk lg gan ank emas bos.. klo xbt lagu tu jwbnya hak anda sbg staff xda.sb kn org yg ske gosok bos ni xleh tgk org lain bt kje lbh,mula la dia pn nk bt kje lebih gan bos.. huhuhu tpksa bmuka2 tp dlm ht meluat nk mampus.smp rs tgk muka dia je bleh dpt dosa mn xnya,tgk muka dia je rs nk maki ckp2. huh

Post a Comment

memang best butik neh..

Butik Edast

counter

promo lg

promo

promo best,,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...